Hvordan fungerar det?

Tilbake

Øvelse 20+ minutter

Legg Shakti spikermatten i sengen eller på et annet mykt underlag. I begynnelsen kan det være nok at du ligger 10-15 minutter per økt på din Shaktimatte og deretter øker til 20-40 minutter.

Det er ikke farlig å ligge lenger, ellers om du skulle sovne. Bruk den når du har tid og lyst, helst hver dag. Avslapning eller rolig aktivitet anbefales etter bruk.

Shakti akupressurmatte er basert på den indiske spikermatten. Tusenvis av spiker skaper trykk mot hud og muskler, og gir hjelp med sirkulasjon, avslapning, mental årvåkenhet og velvære.

NAKKE OG SKULDRE

Øvelse 10+ minutter

Bruk Shaktiputen, eller rull opp din Shakti akupressurmatte for å skape trykk under nakke og skuldre. Denne posisjonen kan være spesielt nyttig når du føler stress og spenning i kroppen. Dårlig holdning under stående og stillesittende arbeid kan føre til spenninger i nakke og skuldre.

Å bruke Shaktimatten på dette området kan være lindrende for trette og spente muskler i nakken og skuldrene.

Føtter

Øvelse 5+ minutter

Føttene består av en stor mengde triggerpunkter, noe som betyr at en stående posisjon på Shakti Footpad eller Shakti akupressurmatte gir en dyp akupressureffekt.
Prøv å stå på Shaktimatten eller Shakti Footpad på begynnelsen eller på slutten av dagen. Begge kan hjelpe den normale sirkulasjonen til å komme i gang, massere trette føtter eller gi deg energi for en god start på dagen. Bruk sokker i begynnelsen, og avanser deretter til å være barbeint.

Shaktiyoga

Trener du yoga eller er du nysgjerrig på å prøve? Prøv Shaktiyoga med posisjoner for ulike nivåer.

INSTRUKSJONER FOR SHAKTI SPIKERMATTE

Legg din Shakti spikermatte i sengen eller på et annet mykt underlag. Bruk gjerne en nakkepute eller et sammenrullet håndkle til nakken under matten. Legg deg komfortabelt på matten slik at huden hviler mot piggene. Slapp av og pust dypt. Hvis du er ekstra smertefølsom kan du i utgangspunktet legge et veldig tynt stoff mellom huden og piggene. På den måten vil du gradvis venne deg til å ligge på spikermatten.

SPIKERMATTE – HVOR OFTE OG HVOR LENGE?

I begynnelsen kan det være nok at du ligger 10-15 minutter per økt på Shaktimatten din for siden å øke til 20-40 minutter. Det er ikke farlig å ligger lengre, eller om du skulle sovne. Bruk den når du har tid og lyst, helst hver dag. Avslapning eller rolig aktivitet anbefales etter bruk.

HVA ER SPIKERMATTE BRA FOR?

Du kan bruke spikermatten når du ønsker avslapning og hvile. Ved sengetid så vel som for eksempel i pauser på jobben. Trener du yoga eller er nysgjerrig på å prøve? Prøv shaktiyoga (lenke til video med Oms Master Class) med posisjoner for ulike nivåer.

Rengjøring

Om nødvendig kan du håndvaske din Shakti. Fjern først skumgummimadrassen og vask så matten i lunkent vann med litt vaskemiddel i. Deretter kan den skylles og henges opp for å drypptørke. Unngå vaskemaskin og tørketrommel, da piggene kan bli skadet.

SHAKTI PÅ REISE

Ta Shakti spikermatte med på reisen. Et tips: Ta ut skumgummimadrassen, da tar spikermatten din lite plass og veier svært lite. Hvis du bruker Shakti i sengen trenger du ikke skumgummi, da sengen er myk og former seg etter kroppen.

Hvis du har flere spørsmål vil vi prøve å svare på dem. Send en e-post til oss på kontakt@shaktimat.no

HVA ER SHAKTIMATTAN?

Shakti spikermatte er basert på den tradisjonelle indiske spikermatten. Tusenvis av spiker på akupressurmatten skaper et trykk mot huden og musklene. I dag gir våre shaktiprodukter millioner av mennesker hjelp med sirkulasjon, avslapning, mental årvåkenhet og velvære.

1

GIR ENERGI

Energinivået øker, og vi plasserer oss i nuet.

2

MUSKEL SPENNING

Tusenvis av spiker på akupressurmatten skaper trykk mot huden og musklene

3

Stress

Lever du som mange av oss et stressende liv? 20 minutter på spikermatten vil gjøre deg godt.

4

SØVNPROBLEMER

Forbedret søvn, sirkulasjon og økt velvære

0
    0
    Handlekurv
    Handlekurv er tomGå tilbake til butikk